ירושלים כמרקחה: ירי לעבר אנשי ביטחון במחנה פליטים שועפאט

    מערכת האתר 3 Comment on ירושלים כמרקחה: ירי לעבר אנשי ביטחון במחנה פליטים שועפאט

    פיגוע ירי במחנה פליטים שועפאט שבירושלים הבירה, במקום שני נפגעים מירי מתוך רכב חולף | נפגעת אחת טופלה במקום כשמצבה קשה מאוד ופצוע נוסף נפצע קשה – שניהם אנשי ביטחון ופונו לבתי החולים | דיווחים של כתבי קול חי'; בנצי לייזרוביץ', איתי גדסי, שלמה ריזל

    צילום: דוברות המשטרה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דוברות המשטרה ירושלים נמסר לפני שעה קלה: "דיווח ראשוני לפני זמן קצר, התקבל דיווח על ירי לעבר מעבר מחנה פליטים שועפאט. כתוצאה מכך ישנם שני פצועים במקום שמצבם הוגדר ראשונית קשה לדברי גורמי רפואה שנמצאים במקום.

    כוחות משטרה הוזעקו למקום והחלו בסריקות אחר החשוד במעשה שנמלט. על פי דיווחים מהשטח מדובר ככל הנראה בירי מרכב חולף שירה לעבר אנשי ביטחון שעמדו במחסום בכניסה למחנה הפליטים שממנו יצאו לא מעט פיגועים ואירועים ביטחוניים מורכבים ובהם גם פגיעה ביהודים וישראלים רבים.

    ממשמר הגבול נמסר כי מדובר בחיילת ומאבטח שנפגעו: "לפני זמן קצר במעבר שועאפט הגיע חשוד שביצע ירי לעבר כוחות הביטחון בנוסף בוצע ירי מרכב חולף. כוחות משמר הגבול מבצעים סריקות אחר החשודים. כתוצאה מהירי נפצעו חיילת ומאבטח שפונו לקבלת טיפול רפואי".

    גם בשעה זו כוחות גדולים של מחוז ירושלים ומג״ב, בשילוב יחידות משטרתיות מיוחדת ומסוק המערך האווירי של משטרת ישראל, ממשיכים לפעול באזור מ.פ שועפאט במצוד אחר המחבל והמעורבים בפיגוע. בתוך כך פועלים כוחות המשטרה בתוך מחנה פליטים שועפאט לטיפול בהפרות סדר במקביל לסריקות שמתבצעות באזור.

    בדקות האחרונות, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן קיים במחסום הערכת מצב עם כלל מפקדי הכוחות והנחה על המשך הפעילות המבצעית, החקירתית והמודיעינית וציין: ״מדובר בפיגוע קשה ולא ננוח עד שנשים ידנו על כל המעורבים בפיגוע הקשה הזה״.

    דוברות ארגון צוות הצלה שחובשיו הגיעו מי לזירה נמסר כי "כונני מד"א – צוות הצלה הוזעקו למחסום שועפט בשל דיווח על ירי. חובשי הארגון מבצעים פעולות החייאה על נפגעת אחת, ומעניקים טיפול רפואי לפצוע נוסף".

    השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מקבל בשעה האחרונה עידכונים על הפיגוע בירושלים, והוא עושה את דרכו למקום. השר בר-לב אמר: "זהו ערב קשה. משטרת ישראל וכוחות הביטחון מנהלים כעת מצוד אחר המחבל, והם יניחו עליו את היד, חי אות מת".

    לא רק השר לביטחון פנים, בעקבות האירועים בירושלים, המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי גם הוא בדרכו לעיר. במקביל, כוחות משטרה ומשמר הגבול ממשיכים גם בשעה זאת בסריקות ופעולות נוספות לאיתור המחבל שביצע הערב את פיגוע הירי במעבר מ.פ שועפט. שם כאמור,  כתוצאה מהירי נפצעו 2 באורח קשה ואנוש ופצועה נוספת באורח קל.

    כוחות משטרה ומג"ב בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, בזירת האירוע וכוחות נוספים לרבות כוחות מיוחדים ומסוק היחידה האווירית במשטרה, עורכים סריקות אחר החשוד במעשה במעגלים רחבים.

    מתנדב צוות הצלה שלמה בורשטיין שהגיע ראשון למקום מוסיף: "כשהגעתי לזירה, מצאתי שני ישראלים כבני 22 ו-25 עם פצעי ירי בפלג גופם העליון, כאשר אחת מהם, אישה כבת 22 מחוסרת הכרה. יחד עם פארמדיקים וחובשים נוספים של מד"א, התחלנו מיד לבצע בה פעולות מצילות חיים, אשר כללו, עצירת דימומים פורצים, פעולות החייאה מתקדמות הכוללות עיסויי לב, הנשמות ומתן תרופות מצילות חיים. כאשר במקביל חובשים ופראמדיקים נוספים מעניקים טיפול רפואי מציל חיים לגבר כבן 25 אשר נפצע באורח קשה".

    בורשטיין הוסיף: "לאחר מכן הם פונו ע"י אטני"ם של מד"א לחדר הטראומה בביה"ח הדסה הר הצופים. כמו כן טופלו במקום צעירה נוספת במצב קל שנפגעה מנתז, ומספר נפגעי חרדה נוספים".

    חובש רפואת חירום במד"א שמעון זלץ ומנהל מרחב ירושלים במד"א אורי שחם סיפרו: "הגענו במהירות למקום וראינו 2 פצועים. העלנו אותם מיד לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם בדחיפות לבית החולים תוך טיפול רפואי מציל חיים כשמצבה של הצעירה בשנות ה-20 קשה מאוד ומצבו של הצעיר כבן 25 קשה. טיפלנו במקום גם בצעירה במצב קל מאוד שנפצעה מנתז."

    הפראמדיקים מד"א עקיבא ארליך ואראלי לוי שהגיעו מהראשונים למקום סיפרו: "הגענו עם הניידות טיפול נמרץ כשבמקום עדיין היה ירי פעיל והתחלנו לטפל בפצועים. התכופפנו ומשכנו את הפצועים אלינו וחילצנו אותם לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותם בדחיפות לבית החולים כשמצבם קשה."

    במערכת הפוליטית מגנים

    ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד: "פיגוע חמור במעבר שועפט. כוחות הביטחון פועלים בשטח כדי לשים ידם על המחבל. ימי חג, כוחות רבים פרוסים בשטח ועושים ימים ולילות בהגנה על אזרחי ישראל. הלב הערב עם הנפגעים ובני משפחותיהם. הטרור לא ינצח אותנו, אנחנו חזקים גם בערב הקשה הזה". לפני כניסת שבת קיים ראש הממשלה הערכת מצב ביטחונית לקראת הימים הקרובים בדגש על היערכות הכוחות בירושלים והר הבית כמו גם ביתר רחבי הארץ.

    ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: "אני מתפלל לשלום הפצועים בפיגוע הקשה בירושלים ומחזק את ידי כוחות הביטחון שפועלים בשטח".

    יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, בתגובה לפיגוע הירי לכיוון מחסום שועפט :"יחד עם כל עם ישראל מתפלל לשלום הפצועים בפיגוע הקשה. אין משילות, יש רפיסות. אינתיפאדת גנץ כבר כאן, פיגוע רודף פיגוע ואין מושיע. גנץ הוא איש שמאל קיצוני שלא לומד לקח וממשיך במדיניות החולשה כלפי האויב שמחכך ידיו בהנאה ורואה כיצד גנץ מפנה יישובים של יהודים ונפגש עם הטרוריסט אבו מאזן".

    עוד הוסיף בן גביר: "נמאס מאוזלת היד של מקבלי ההחלטות שפוגעות בביטחון האישי של חיילי צה"ל והתושבים שהפכו להיות כברווזים במטווח ואין דין ואין דיין. צריכים לחזור לסיכולים הממוקדים ולכתוש את המחבלים בכל מקום שהם. מי שנותן פרס לטרור, אסור לו להמשיך בתפקידו. גנץ, לך הביתה".

    יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי: "פיגוע נורא במוצאי שבת. סומכת על כוחות הביטחון שלנו שיגיעו במהרה למחבלים המתועבים האלה. כולנו יחד מאוחדים במלחמה נגד הטרור שמאיים עלינו כאן".

    יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ': "אנחנו זועקים כבר זמן רב שהטרור בכל הארץ מרים ראש ושאנחנו נמצאים עמוק בתוך אינתיפאדה. הערב אנחנו רואים את התוצאות הקשות. לפיד וגנץ מזמינים טרור עם רפיסות וחולשה. הגיע הזמן לפעול בכל הכוח נגד הטרור ברחבי ישראל. ‏מתפלל לרפואת הפצועים ולבשורות טובות".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      גועל נפש ככה מזניכים אתנו כאלו המדינה של הערביים

    2. 2

      תסכימו איתי שמשהו מוזר פה …
      לא מצליחים במחסום לעצור מחבל שבא רגלית יורה ובורח?
      לא היה עוד כוחות במקום?
      אחרי הפיגוע פתאום מגיעים כמות גדולה של כוחות צבא ובטחון….
      מה קורה פה?

    3. 1

      לא הבנתי הם לא ירו על המחבל ??? ישר שהם ראו אותו ???